Case study - przykłady wdrożeń

Uruchomienie sklepu internetowego nie musi być trudne, jeśli przeprowadzisz je z nami

Prodrum.pl

Nowa odsłona sklepu perkusyjnego Prodrum.pl

Sklep perkusyjny ProDrum funkcjonuje od 2010 roku. Oferta sklepu jest skierowana do początkujących oraz profesjonalnych muzyków i perkusistów. W sklepie zaopatrują się również szkoły muzycznyne, zespoły czy sale prób.
ProDrum oferuje bardzo szeroką gamę produktów, tj. zestawy perkusyjne, perkusje elektroniczne i metronomy, talerze, pałki i naciągi perkusyjne oraz wiele innych.

Sklep stacjonarny funkcjonuje w Warszawie. W 2018 roku powstał również salon ProDrum w Krakowie. Sklep internetowy Prodrum.pl działa na terenie całego kraju.

Projektowanie sklepu internetowego w GOshop

Zarys sytuacji

Potrzeba adaptacji w obliczu szybko zachodzących zmian

Prodrum.pl - wersja z 2010 roku

Pierwszą wersję sklepu internetowego Prodrum.pl uruchomiliśmy w 2010 roku. Sklep działał z powodzeniem przez 7 kolejnych lat - do czasu, gdy w 2017 roku właściciel sklepu uznał, że nadszedł czas aby dostosować go do dynamicznie zmieniającego się rynku handlu internecie.
Projekt graficzny oraz mechanizm sklepu wykonane w 2010 roku nie odpowiadały realiom panujących w roku 2017. Projekt sklepu był wąski, dopasowany do wyświetlania na monitorach o niskich rozdzielczościach. Dodatkowo zastosowany podział na 3 kolumny sprawiał, że faktyczna przestrzeń na której prezentowana była oferta była bardzo niewielka. Sklep nie był również dostosowany do pracy na urządzeniach mobilnych. Zawierał szereg rozwiązań ergonomicznych, które miały uzasadnienie w 8 lat temu, ale w chwili obecnej sprawiały, że prezentowana oferta była nieczytelna a nawigowanie klienta po sklepie uciążliwe.

Rozmowy wstępne

Określamy potrzeby Klienta oraz zadania stojące przed sklepem internetowym

Zaprojektowanie nowej wersji sklepu internetowego Prodrum.pl wymagało zapoznania się z potrzebami Klienta - zarówno z tymi, które Klient komunikuje, jak również z potrzebami wynikającymi z uwarunkowań zewnętrznych (branża, asortyment, klient docelowy, przekaz marketingowy). Na tej podstawie, definiujemy kierunek i charakter dalszych prac. Podczas rozmów wstępnych zdefiniowaliśmy potrzeby bieżące potrzeby:

  • Nowy wygląd sklepu internetowego - stworzenie nowego projektu graficznego jest priorytetem. Projekt powinien spełniać potrzeby zarówno dynamicznie rozwijającej się marki Prodrum.pl jak i potrzeby klientów sklepu, którzy oczekują od sklepu muzycznego wysokiej estetyki oraz łatwości w dotarciu do szerokiej oferty produktów.
  • Nowe Oprogramowanie sklepu internetowego - wdrożenie nowego mechanizmu sklepu umożliwi szybszy rozwój oraz z miejsca będzie dostosowany do panujących realiów rynkowych, takich jak integracje z systemami płatności, kurierami, ale przede wszystkim nowoczesny koszyk i łatwy proces zakupu dla klientów sklepu.
  • RWD, czyli sklep na telefonach i tabletach - wersja responsywna (RWD) sklepu internetowego. Rok 2017 był przełomowy jeśli chodzi o konsumpcję Internetu na smartfonach. Realizacja czytelnej, wygodnej w użyciu oraz zawierającej szeroki zakres informacji wersji resposnsywnej stała się jedną z głównych potrzeb każdego sklepu.
  • Przeniesienie dotychczasowych danych do nowego sklepu - baza danych Klienta zawiera dziesiątki tysięcy produktów, kont klientów, adresów newsletter. Import danych do nowego sklepu umożliwi kontynuowanie pracy, zamiast rozpoczynanie jej od początku

Prace projektowe

Ustalenia ⮞ Szkic ⮞ Projekt

Z każdym Klientem pracujemy do momentu pełnej akceptacji przesyłanych propozycji projektowych. Niezmiernie ważnym jest dla nas, aby końcowy efekt w pełni satysfakcjonował Klienta. Tak również było w przypadku sklepu Prodrum.pl.

  • Ustalenia poczynione podczas rozmów, Klient zebrał w postaci kwestionariusza (ankiety), którą można pobrać z naszej strony.
  • Opracowanie makiety (szkicu) sklepu internetowego było kolejnym krokiem. dzięki makiecie, w krótkim czasie byliśmy w stanie zaprezentować Klientowi różne warianty rozmieszczenia elementów nowego sklepu. Rozważaliśmy rozkład 2-kolumnowy oraz 1-kolumnowy. W konsekwencji zdecydowaliśmy się na szeroki sklep o 1 kolumnie z czytelnym podziałem na poszczególne, poziome sekcje. W 1 wierszu umieściliśmy 4 produkty, co przy zastosowaniu jednej, szerokiej kolumny pozwoliło zaprezentować klientom duże zdjęcia oraz szeroki zakres informacji dodatkowych o każdym produkcie już na etapie przeglądania kategorii produktu.
  • Projekt graficzny sklepu internetowego został opracowany i przedstawiony do oceny Klienta po około 7 dniach od momentu zaakceptowania makiety sklepu internetowego. Dzięki ustaleniom poczynionym na wcześniejszych etapach, możliwe było skoncentrowanie się na kolorystyce oraz typografii, nie zaś na konstruowaniu i umiejscowieniu poszczególnych elementów, co znacznie usprawniło sam proces projektowania grafiki sklepu.
    Sklep Prodrum.pl posiadał już wypracowany i rozpoznawalny branding w postaci logo oraz palety głównych kolorów (czarny - biały - błękitny). Dodatkowo, użyliśmy koloru pomarańczowego jako koloru akcentów/wyróżników oraz szarości jako kolorystyki elementów konstrukcyjnych sklepu (obramowania, tła). Sama przestrzeń robocza sklepu, w której prezentowane są produkty oraz treści Klienta, została zaprojektowana na białym tle, przy minimalnej ilości obramowań. Dzięki temu zabiegowi na pierwszym planie znajdują się duże, wysokiej jakości zdjęcia produktów, które stanowią główny atut sklepu. Końcowy efekt bardzo spodobał się Klientowi oraz nam. Udało nam się zrealizować estetyczny i barwny projekt przy zachowaniu przejrzystości szerokiej oferty Klienta.
Makieta sklepu internetowego Prodrum
Projekt graficzny sklepu internetowego Prodrum

Uruchomienie nowego sklepu

Instalacja i konfiguracja ⮞ Import danych ⮞ Uruchomienie

Nowy sklep został uruchomiony na serwerze i pod domeną tymczasową, której adres znał jedynie Klient. Do nowego sklepu przenieśliśmy dane z dotychczasowego sklepu, następnie przekazaliśmy Klientowi dostęp do sklepu i panelu administracyjnego, aby mógł przygotować sklep do sprzedaży, czyli przeprowadzić konfigurację elementów tj. sposoby płatności, sposoby dostaw, szablony korespondencji z klientami, etc.
Po zakończeniu konfiguracji, Klient zlecił nam podłączenie nowego sklepu pod domenę Prodrum.pl. W ramach tego etapu prac został wygenerowany i podłączony certyfikat SSL oraz zrealizowane zostały przekierowania z dotychczasowych adresów sklepu na nowe adresy. Zabieg ten ma na celu zachowanie wypracowanych pozycji w wynikach wyszukiwania w popularnych wyszukiwarkach. Gdy wyszukiwarka (lub klient), próbuje odwiedzić 'stary' adres np. 'produktu A', oprogramowanie sklepu przekierowuje go do aktualnej strony, na której znajduje się 'produkt A' w nowym sklepie, jednocześnie komunikując wyszukiwarce, że oczekiwany zasób (czyli strona z 'produktem A') od tego momentu będzie znajdowała się pod wskazanym, nowym adresem.

Nowy Prodrum.pl w działaniu

Wsparcie posprzedażowe, opieka techniczna i dalszy rozwój

Właściciel sklepu Prodrum.pl - Pan Jakub Sochacki jest bardzo zadowolony z nowego sklepu internetowego. Nową odsłonę sklepu doceniają również jego klienci, mogą teraz łatwiej odnaleźć i kupić konkretny produkt, zarówno na komputerze, jak i na telefonie.
Od momentu ponownego uruchomienia w 2017 roku, Prodrum.pl stale się rozwija. Na życzenie Właściciela sklepu realizujemy nowe, indywidualne zmiany i funkcje, które umożliwiają, zarówno klientom jak i obsłudze sklepu, sprawniejszy jego odbiór i obsługę.