Jak powstaje sklep internetowy

Dowiedz się, w jaki sposób tworzymy sklepy internetowe

Wybór oprogramowania sklepu należy do najważniejszych decyzji, jakie musi podjąć każdy inwestor, startujący w świecie e-commerce. Dobry produkt, chwytliwa nazwa, prosta domena, angażujący marketing – to wszystko jest niezwykle istotne. Na nic się jednak przyda, jeśli zawiedzie silnik sklepu. Jest on jak fundament. Od tego narzędzia zależy stabilność, bezpieczeństwo i niezawodność marki. Dobre oprogramowanie zakłada dopasowanie do potrzeb Klienta, dlatego musi być odpowiednio elastyczne.

Chcesz założyć sklep?

Napisz lub zadzwoń do nas. Stworzymy Twój dochodowy sklep internetowy.

Kontakt z GOshop

Proces tworzenia i instalacji sklepu internetowego GOshop przeprowadzamy kompleksowo - od A do Z. Prace wykonujemy w kilku etapach, podczas których Klient ocenia i akceptuje projekt swojego sklepu. Zawsze doradzamy i proponujemy rozwiązania, które pomogą zrealizować gotowe sklepy internetowe zgodne z wymaganiami Klienta. Takie mamy podejście do pracy, którą wykonujemy dla naszych Klientów.


Współpraca z GOshop krok po kroku

Krok 1 | Rozmowy wstępne

Zanim przystąpimy do pracy, czeka nas jeden z najważniejszych etapów, czyli wywiad z Zamawiającym. Podczas tej szczerej rozmowy poznajemy realne potrzeby Klienta, pytamy czego od nas oczekuje i czy zgadza się na proponowane warunki. Jeżeli się porozumiemy i ustalimy zakres prac – Klient składa zamówienie na sklep internetowy.


Krok 2 | Rozpoczęcie współpracy

Dyskusja o potrzebach za nami, warunki współpracy ustalone. Co dalej?

Ankieta sklepu internetowego

Zamawiający wypełnia ankietę dotyczącą wyglądu sklepu, dzięki czemu przygotujemy pierwsze makiety sklepu. Uważamy, że warto uporządkować swoje oczekiwania, pomysły i inspiracje. Pobierz ankietę GOshop

Podpisanie umowy

Umowa określa warunki udzielenia licencji na oprogramowanie GOshop, zakres prac nad sklepem oraz warunki gwarancji. Podpisaną umowę można wysłać tradycyjnie listem lub mailowo w formie skanu.

Wpłata zaliczki

Prosimy o wpłatę zaliczki na konto firmy. Kwota zaliczki to zwykle 15% wartości zamówienia. Pozostałą część należności rozliczamy po uruchomieniu sklepu na serwerze Klienta.


Krok 3 | Makieta sklepu internetowego

Na podstawie zebranych informacji, zaczynamy tworzyć makietę sklepu. Jest to wstępna wizualizacja jego wyglądu. Makieta w schematyczny sposób prezentuje podstawowe funkcje oraz interakcje z użytkownikami. Dzięki niej Klienci już na tym etapie mogą wprowadzać modyfikacje, co jest znacznie szybsze od zmiany projektu graficznego i pozwala skrócić czas całościowej realizacji sklepu. Nanoszenie uwag Klienta trwa zwykle 1-2 dni robocze, a nad makietą pracujemy do momentu pełnej akceptacji.

Makieta sklepu internetowego GOshop

Krok 4 | Projekt graficzny sklepu internetowego

Każdy sklep tworzymy na miarę danego Klienta. Projekt graficzny dopieszczamy tak długo, aż efekt końcowy będzie zadowalał Zamawiającego w 100%.
Klienci kupują oczami. Ciekawa, zapadająca w pamięć grafika buduje wizerunek sklepu i wspiera sprzedaż. Odpowiednia ekspozycja produktów, projekt zgodny z zasadami UX (User Experience), uwzględniający potrzeby i oczekiwania konsumentów – są to niezwykle ważne kwestie, o których wiedzą nasi graficy.

Standardowo w ciągu 5 dni roboczych powstaje pierwszy projekt sklepu. Teraz głos należy do Klienta. Ocenia on przedstawioną propozycję, zgłasza uwagi. Jego sugestie nanoszone są zazwyczaj w ciągu 1-3 dni roboczych. Po akceptacji projektu strony głównej, opracowujemy i przedstawiamy do oceny kreacje stron kategorii oraz produktu.

Projekt graficzny sklepu internetowego GOshop

Krok 5 | Wdrożenie, instalacja, uruchomienie

Etap ten trwa około 10-15 dni, podczas których intensywnie pracujemy nad sklepem. Na czas realizacji może mieć wpływ np. wykonanie dedykowanych modyfikacji na życzenie Klienta, czy też import produktów ze starego sklepu. Zazwyczaj prace wdrożeniowe są realizowane według poniższego schematu:

Wdrożenie projektu

Zaakceptowany projekt wdrażamy w struktury oprogramowania GOshop

Serwer i domena

Zamawiamy i konfigurujemy usługi serwera i domeny w imieniu Klienta

Certyfikat SSL

Wygenerujemy i podłączymy certyfikat SSL szyfrujący połączenie ze sklepem

Skrzynki email

Założymy emaile w domenie sklepu i pomożemy w podłączeniu skrzynki do sklepu

Przygotowanie RWD

Opcjonalne dostosowanie projektu graficznego do urządzeń mobilnych

Funkcje na życzenie

Dodatkowe, opcjonalne prace i modyfikacje na warunkach uzgodnionych z Klientem

Instalacja

Instalujemy sklep na serwerze i pod domeną Klienta. Podłączamy certyfikat SSL

Testy i uruchomienie

Sprawdzenie poprawności wykonanych prac, wypełnienie sklepu przykładowymi danymi


Krok 6 | Przekazanie sklepu Klientowi, objęcie sklepu opieką

Kiedy mamy pewność, że sklep jest gotowy do działania, przekazujemy go Klientowi wraz z kompletnym instruktażem. Od tego momentu dostarczone oprogramowanie obejmujemy opieką techniczną i świadczymy usługi wsparcia postsprzedażowego. Jesteśmy do dyspozycji w razie jakichkolwiek zapytań dotyczących funkcjonowania sklepu czy panelu administracyjnego.