Jak powstaje sklep internetowy

Dowiedz się w jaki sposób tworzymy sklepy internetowe

Proces tworzenia i instalacji sklepu internetowego GOshop przeprowadzamy kompleksowo - od A do Z.
Po złożeniu zamówienia przez Klienta, przejmujemy inicjatywę i rozpoczynamy prace nad indywidualnym projektem graficznym. Prace prowadzimy w kilku etapach, podczas których Klient ocenia, a następnie akceptuje kreacje graficzne stron sklepu internetowego. Na każdym etapie staramy się doradzać i proponować rozwiązania, które pomogą zrealizować gotowe sklepy internetowe zgodne z wymaganiami Klienta.

Chcesz założyć sklep?

Napisz lub zadzwoń do nas. Stworzymy Twój dochodowy sklep internetowy.

Kontakt z GOshop

Etap 1 | Rozmowy wstępne

Przed rozpoczęciem realizacji sklepu, prowadzimy rozmowy wstępne. Celem rozmów jest analiza potrzeb Klienta oraz ustalenie zakresu prac nad sklepem. Na tym etapie uzgadniamy warunki realizacji sklepu internetowego. Po zakończeniu rozmów i podjęciu decyzji o współpracy z GOshop, Klient zamawia sklep internetowy


Etap 2 | Rozpoczęcie współpracy

Prace nad każdym sklepem internetowym rozpoczynamy od wypełnienia ankiety dotyczącej wyglądu sklepu internetowego, podpisania umowy licencyjnej oraz wpłaty zaliczki na poczet realizacji sklepu. Szczegółowe informacje wysyłamy Klientowi drogą mailową.

Ankieta sklepu internetowego

Odpowiedzi na pytania zawarte w ankiecie pomogą nam poznać Państwa oczekiwania i pomysły. W oparciu o wypełnioną ankietę, przygotujemy pierwsze makiety sklepu. Pobierz ankietę GOshop

Podpisanie umowy

Umowa licencyjna określa warunki udzielenia licencji na oprogramowanie GOshop, zakres prac nad projektem graficznym oraz warunki gwarancji. Podpisaną umowę można wysłać listownie lub przesłać skan mailem.

Wpłata zaliczki

Prosimy o wpłatę zaliczki na konto firmy. Kwota zaliczki to zwykle 15% wartości zamówienia. Pozostałą część należności rozliczamy po uruchomieniu sklepu na serwerze Klienta.


Etap 3 | Makieta sklepu internetowego

Korzystając z zebramych informacji i ustaleń tworzymy makiety sklepu internetowego. Makieta jest szkicem sklepu, który pozwala zaprezentować wstępny rozkład elementów sklepu. Dzięki opracowaniu makiety, Klient poznaje i ocenia proponowany kształt stron sklepu. Modyfikowanie szkicu sklepu jest znacznie szybsze od modyfikowania projektu graficznego, więc ustalenie wstępnego kształtu na tym etapie pozwala skrócić czas całościowej realizacji sklepu. Nanoszenie zmian Klienta trwa zwykle 1-2 dni robocze, a nad makietą pracujemy do momentu akceptacji Klienta.

Makieta sklepu internetowego GOshop

Etap 4 | Projekt graficzny sklepu

Nasi graficy opracują indywidualny projekt graficzny sklepu internetowego. Nad projektem pracujemy do momentu akceptacji Klienta. Kreacja graficzna powstaje na podstawie zaakceptowanej makiety oraz wymagań Klienta zawartych w ankiecie i zebranych podczas rozmów wstępnych. Opracowanie projektu strony głównej trwa zwykle 5 dni roboczych. Klient ocenia przedstawione kreacje i zgłasza swoje uwagi i pomysły. Naniesienie porcji uwag do projektu trwa 1-3 dni robocze. Po akceptacji projektu strony głównej, opracowujemy i przedstawiamy do oceny kreacje stron kategorii oraz produktu.

Projekt graficzny sklepu internetowego GOshop

Etap 5 | Wdrożenie, instalacja, uruchomienie

Etap podczas którego wykonujemy szereg prac nad sklepem Klienta. Trwa zwykle 10 - 15 dni roboczych, przy czym termin zależy od wstępnych ustaleń z Klientem. Na czas realizacji mogą mieć wpływ np. wykonanie modyfikacji dedykowanych na życzenie Klienta, czy też import produktów ze starego sklepu.
Zazwyczaj prace wdrożeniowe są realizowane wg poniższego schematu:

Wdrożenie projektu

Zaakceptowany projekt wdrażamy w struktury oprogramowania GOshop

Serwer i domena

Zamawiamy i konfigurujemy usługi serwera i domeny w imieniu Klienta

Certyfikat SSL

Wygenerujemy i podłączymy certyfikat SSL szyfrujący połączenie ze sklepem

Skrzynki email

Założymy emaile w domenie sklepu i pomożemy w podłączeniu skrzynki do sklepu

Przygotowanie RWD

Opcjonalne dostosowanie projektu graficznego do urządzeń mobilnych

Funkcje na życzenie

Dodatkowe, opcjonalne prace i modyfikacje na warunkach uzgodnionych z Klientem

Instalacja

Instalujemy sklep na serwerze i pod domeną Klienta. Podłączamy certyfikat SSL

Testy i uruchomienie

Sprawdzenie poprawności wykonanych prac, wypełnienie sklepu danymi przykładowymi


Etap 6 | Przekazanie sklepu Klientowi, objęcie sklepu opieką

Gotowy, działający w internecie sklep oddajemy Klientowi wraz z kompletem informacji, które będą przydatne w początkowej fazie pracy ze sklepem. Od tego momentu oprogramowanie sklepu obejmujemy opieką techniczną i świadczymy usługi wsparcia posprzedażowego. Jesteśmy do dyspozycji w razie jakichkolwiek zapytań dotyczących funkcjonowania sklepu czy panelu administracyjnego.