Funkcje sklepu internetowego

Setki przydatnych funkcji i łatwa obsługa

Poniżej przedstawiamy główne funkcje sklepu internetowego, dostępne w oprogramowaniu GOshop.
W poniższym spisie zostały uwzględnione jedynie najważniejsze funkcjonalności, tj. Integracje sklepu internetowego z porównywarkami lub funkcje usprawniające pozycjonowanie sklepu internetowego Oprócz nich istnieją setki pomniejszych funkcji, dodatków i udogodnień, które pomagają w codziennej pracy ze sklepem oraz w zakupach w sklepie internetowym.
Poniższe funkcje dostępne są w cenie zakupu oprogramowania sklepu.


GOshop - ogólne informacje

Ilość funkcji dostępnych w oprogramowaniu jest liczona w setkach. Aby ułatwić zaznajomienie się z nimi, wymieniliśmy te najważniejsze i podzieliliśmy je na listy wg aspektu sklepu, którego dotyczą. Ogólne informacje o GOshop są zbiorem najbardziej istotnych funkcji, które dotyczą całego oprogramowania:

  • Nieograniczona ilość produktów w sklepie
  • Nieograniczona ilość zdjęć do produktu
  • Nieograniczona ilość kategorii i podkategorii
  • Indywidualny projekt graficzny w cenie sklepu - opracowywany na podstawie wizji i pomysłu Klienta
  • Integracja z systemami płatności: PayPal, PayU, Przelewy24.pl, DotPay.pl, PayLane, tPay, mBank Paynow (karty, przelewy, płatności internetowe)
  • Integracja z systemem eRaty Santander Consumer Bankiem S.A
  • Integracja z porównywarkami cen: Ceneo.pl, Zakupy Google, Homebook, Nokaut.pl, Skąpiec.pl, Okazje.info, Kupujemy.pl(i wieloma innymi wykorzystującymi formaty plików xml najpopularniejszych porównywarek)
  • Integracja z serwisem aukcyjnym Allegro.pl za pośrednictwem Baselinker
  • Integracje w zakresie dostaw: Kurier InPost, Kurier DPD, Kurier DHL, Kurier GLS, Rohlig Suus, Paczkomaty InPost, Furgonetka (pośrednik różnych kanałów dostawy), aPaczka (pośrednik kuriera UPS, DHL, DPD, GEIS, FedEx, TNT, Poczta Polska), Poczta Polska (wybór punktu odbioru i przkazywanie wybranego punktu do zamówienia, bez wystawiania etykiet nadawczych)
  • Integracje z innymi serwisami: wFirma (księgowość internetowa), smsAPI (wysyłka sms klientom sklepu), serwisy opinii (Opineo, Zaufane Opinie Ceneo, Wiarygodne Opinie Okazje.info)
  • API - (Interfejs Programowania Aplikacji) - umożliwia integrację oprogramowania GOshop z niemalże każdą inną aplikacją (np. Subiekt GT, WF-MAG czy hurtownie internetowe)
  • SSL - możliwość podłączenia zakupionego certyfikatu SSL
  • Integracja z modułem ecommerce dla systemu statystyk Google Analytics (oraz z wieloma innymi systemami statystyk)

Pozycjonowanie sklepu internetowego

W oprogramowaniu zamieściliśmy szereg mechanizmów, które pomogą sklepom zaistnieć i wspiąć się na wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Sprawiają one, że pozycjonowanie sklepu będzie jeszcze skuteczniejsze i to przy minimalnym nakładzie pracy:

  • Adresy URL przyjazne wyszukiwarkom - nazwy produktów i kategorii w adresach sklepu
  • Automatycznie generowana Mapa Strony (Google Site Map) - wspomagająca indeksowanie sklepu
  • Definiowane przez klientów tagi title, description oraz keywords zarówno dla produktów jak i strona kategorii oraz stron producentów
  • Poprawny semantycznie kod HTML wynikowych stron www
  • Wygodne zarządzanie ustawieniami sklepu związanymi z pozycjonowaniem
  • Mechanizmy zarządzania SEO
  • Permalinki - możliwość ręcznej zmiany automatycznie generowanych przez oprogramowanie odnośników kategorii, produktów, producentów, na dowolne wartości.
  • Dane strukturalne w formacie LD+JSON
  • Szablony znaczników SEO
  • Opisy wizualne kategorii i kart producentów

Asortyment

Zarządzanie sprzedawanym asortymentem to jedna z podstawowych możliwości w sklepach GOshop. Asortyment to nie tylko produkty, ale również powiązane z nimi kategorie, producenci, stany magazynowe, zdjęcia, opisy, warianty, cechy. Zbudowanie dobrej bazy produktów jest teraz proste i umożliwia bardzo wiele:

  • Dodawanie i pełna edycja nieograniczonej ilości produktów
  • Szybka edycja produktu (szybka zmiana wiersza tabeli produktów: nazwy, ceny, ilości, wyróżnika, grupy etc.)
  • Sprawne mechanizmy przeszukiwania i filtrowania bazy produktów
  • Kategorie sklepu - tworzenie, edycja, usuwanie
  • Nieograniczona ilość i zagnieżdżanie podkategorii
  • Magazyn
  • Dostawy do sklepu - szybkie dodawanie dostawy produktów do magazynu
  • Opis produktu pełny (przy użyciu wygodnego edytora wizualnego)
  • Opis produktu skrócony
  • Słowa kluczowe produktu
  • Zdjęcia produktu - nieograniczona ilość zdjęć do produktu (dodawanie wielu zdjęć na raz, automatyczne skalowanie i kadrowanie, zmiana kolejności zdjęć)
  • Zdjęcia do wariantów/opcji produktów, np. wybór wariantu kolorystycznego, zaprezentuje przypisane do tego wariantu zdjęcie/zdjęcia
  • Dołączanie firmowego znaku wodnego do zdjęć produktu (forma graficzna, lub tekstowa, dowolne umiejscowienie)
  • Zarządzanie dostępnością produktu w sklepie (stany dostępności automatyczne, czyli zależne od aktualnej ilości magazynowej produktu i manualne, czyli przypisane na produktowi na stałe)
  • Wyliczanie daty wysyłki produktu oraz całego zamówienia. Ustalanie w które dni tygodnia sklep prowadzi wysyłki i wyliczanie na tej podstawie najbliższego dnia wysyłki produktu/zamówienia
  • Tworzenie, edycja listy producentów z uwzględnieniem logotypu i wiązanie produktu z producentem
  • Warianty produktów - (własne ceny i ilości magazynowe wariantów, filtrowanie asortymentu wg wariantów)
  • Cechy produktów - (słownikowe i zmienne, filtrowanie asortymentu wg cech, budowanie własnych słowników i podpowiedzi)
  • Możliwość zdefiniowania wagi produktu i wyliczenia kosztów dostawy na podstawie wagi
  • Promowanie towarów w sklepie - boksy i działy sklepu (Promocje, Polecane, Nowości, Bestseller, Strona główna sklepu, Ostatnio odwiedzane i wiele innych)
  • Grupy cenowe produktów
  • Promocje czasowe grup cenowych produktów. Promocje rozpoczną się i zakończą w określonym czasie.
  • Wyszukiwarka z trybem podpowiedzi
  • Filtrowanie produktów w sklepie wg ceny, producenta, wariantów, cech produktów

Zamówienia

Dobre zrealizowane zarządzanie wchodzącymi do sklepu zamówieniami, zaczyna być dostrzegalne przy rosnącej ich liczbie. Sprawna i łatwa możliwość obsługi zamówień jest naszym priorytetem. Automatyczna wysyłka maili do klientów, czy też definiowanie ich szablonów - to wszystko znacznie przyspiesza pracę:

  • Przejrzysta i szybka procedura zamawiania produktów
  • Dokonywanie zamówień przez klientów niezarejestrowanych
  • Dokonywanie zamówień przez klientów zarejestrowanych (uproszczona procedura zamówienia)
  • Zaawansowane ustalanie reguł dotyczących przebiegu zamówienia i wysyłki (własne stany zamówień, responder posprzedażowy - powiadomienia email+sms, operacjami magazynowymi, pomocnicze kolorowanie stanów zamówienia, automatyczna wysyłka faktur, automatyczne oznaczanie zamówień jako opłacone)
  • Ewidencja płatności klientów - (dodawanie, edycja wpłat do zamówienia, historią wpłat zamówienia)
  • Faktury VAT, Faktury Proforma (automatyczne wystawianie, edycja, numeracja, ustawienia faktur)
  • Automatyczna wysyłka faktur proforma przy zdefiniowanym stanie zamówienia
  • Ręczne dodawanie zamówień z poziomu panelu administracyjnego
  • Łączenie zamówień
  • Definiowane indywidualnie stany zamówień (nieograniczona liczba)
  • Załączanie przez klientów uwag do zamówienia
  • Widok ogólny i szczegółowy zamówień w panelu administracyjnym
  • Rozbudowana tabela zamówień z opcjami sortowania i wyszukiwania
  • Operacje na wielu zamówień jednocześnie w tabeli zamówień
  • Rozbudowane szczegóły zamówienia (zestawienia, pochodzenie klienta, adres IP itp.)
  • Zmiana stanu realizacji zamówienia z opcją powiadomień automatycznych do klienta
  • System notatek administratorów do zamówienia
  • Szybki kontakt email z zamawiającym z poziomu panelu administracyjnego (wraz z załączeniem ewentualnej faktury VAT)
  • Powiadomienia o zamówieniach na konto email administratora
  • Moduły szybkich płatności online z powiadomieniem właściciela o wpłynięciu opłaty za zamówienie
  • Drukowanie etykiet adresowych do zamówienia
  • Drukowanie zestawień złożonych zamówień
  • Monitorowanie przez klientów statusów swojego zamówienia (dedykowana strona informacyjna, również klienci niezarejestrowani)
  • Powiadomienia SMS o zmianie statusu zamówienia (możliwość pełnej konfiguracji)

Klienci sklepu

Zamawiający w sklepie klienci wrócą do sklepu ponownie, jeśli będą mieli ku temu powody. Na pewno pomoże im w tym wysłany newsletter czy kupon rabatowy na kolejne zakupy. Funkcje dotyczące klientów umożliwiają również:

  • Obsługa koszyka zamówień
  • Obsługa listy życzeń (wishlist, przechowalnia)
  • Możliwość zapamiętywania koszyków zamówień dla klientów zalogowanych
  • Wyszukiwarka produktów z podpowiadaniem (nazwy produktów, opisy, słowa kluczowe produktów)
  • Zaawansowana wyszukiwarka produktów (wg przedziału cen, kategorii, producenta oraz nazwy)
  • Rejestracja i logowanie klientów
  • Minimalna kwota zamówienia
  • Historia zakupów klientów zarejestrowanych
  • Klient zalogowany ma możliwość wykorzystania danych adresowych z poprzedniego swojego zamówienia do realizacji zamówienia (Szybkie podstawienie danych)
  • Widok stanu realizacji zamówień przez klienta
  • Grupy klientów (tworzenie, przypisywanie do grup klientów, rabaty dla grupy per producent)
  • Kupony Rabatowe (różne opcje: czasowe, jednorazowe, dla różnych kategorii i producentów)
  • Tabela klientów z opcjami sortowania, wyszukiwania i edycji + opcje statystyczne
  • Możliwość edytowania i blokowania konta klienta
  • System automatycznej oraz ręcznej wysyłki email do klientów
  • Edycja szablonów automatycznej korespondencji z klientami
  • System Newsletter (zarządzanie korespondencją seryjną, profilowanie wysyłki względem grup klientów)
  • Subskrypcja Newsletter przez klientów (oraz łatwa możliwość wypisania się z Newsletter)
  • Archiwizacja korespondencji wysyłanej przez mechanizmy sklepu, jak też administratorów
  • Archiwizacja zapytań klientów wysyłanych przez formularze kontaktowe sklepu

Pozostałe narzędzia, administracja

Szereg funkcji pomocniczych, wspomagających codzienną pracę ze sklepem. Niektóre z nich jak np. "program partnerski" służą wspomaganiu sprzedaży, inne jak np. "statystyki sprzedaży" pozwolą zorientować się w aktualnej sytuacji sklepu:

  • Szeroka możliwość konfigurowania ustawień sklepu
  • System zarządzania rotującymi banerami na stronie głównej sklepu
  • System plików w sklepie - dodawanie plików w panelu sklepu i możliwość ich wykorzystania w opisach produktów, działach informacyjnych CMS, komunikatach sklepu, treści emaili wysyłanych klientom przy okazji zmiany stanów magazynowych
  • Dowolne tworzenie, edycja systemu dostaw szereg opcji dodatkowych
  • Zarządzanie dostępem do panelu administracyjnego (różne rodzaje uprawnień, nieograniczona ilość kont administratorów, różne e-maile powiadomień)
  • Konfiguracja skrzynki email, z której wysyłana jest korespondencja sklepu
  • Możliwość zaprojektowania dowolnej ilości stron informacyjnych (ilość i nazwy ustalane podczas instalacji)
  • Edycja stron informacyjnych w trybie WYSIWYG (wygodny, wizualny edytor tekstu)
  • System komentarzy do produktów zamieszczanych przez klientów sklepu (zabezpieczenie antyspamowe CAPTCHA)
  • Raporty sprzedaży dzienne i tygodniowe wysyłane na email
  • Rozbudowane raporty sprzedaży i oglądalności
  • Graficzne statystyki sprzedaży
  • Program partnerski (zarządzanie uczestnikami, rozliczanie prowizji etc.)
  • System CMS w sklepie internetowym (dowolna ilość artykułów opisowych dodawanych przy pomocy edytora wizualnego)
  • Formularze kontaktowe na wybranych stronach informacyjnych sklepu, centralna baza zapytań, zabezpieczenie anty-spamowe
  • Konfiguracja ustawień sklepu wpływających na pozycjonowanie
  • Edycja komunikatów systemowych sklepu
  • Ankiety dla klientów sklepu - tworzenie, edycja, usuwanie, podgląd wyników