GOshop.pl /

promocja sklepu internetowego

W jaki sposób promować sklep internetowy

Gotowy sklep warto aktywnie promować, aby jak najsprawniej zdobyć grono wiernych klientów którzy skorzystają z oferty widocznej na naszej stronie. Przedstawiamy kilka najczęstszych sposobów na zwiększenie ruchu internautów - warto zastosować je praktycznie w każdym wypadku.

Opisy produktów, treści informacyjne sklepu

  • Zadbaj o unikalne opisy produktów - wdzięczni będą zarówno Klienci sklepu którzy uzyskają wiedzę na temat produktu, jak też wyszukiwarki internetowe premiujące unikalne, własne opisy sprzedawanych towarów - znajdą się one wyżej w rankingu wyszukiwarki
  • Nie zapomniej o jednoznacznych nazwach produktów - zawrzyj w nazwie ważne informacje, na podstawie których klient może szukać danego towaru. Niekiedy ważny jest też numer katalogowy producenta.
  • Zadbaj też o czytelne drzewo kategorii w sklepie - nie wskazana jest duża liczba zagnieżdżeń. Nazwy powinny pokrywać się z zawartością danej kategorii - uznaj kategorię za słowa kluczowe na jakie sklep powinien być odnajdowany w wyszukiwarkach.
  • Wspomóż wybór klienta - kilka ciekawych artykułów dodanych za pomocą systemu CMS, traktujących o asortymencie sklepu, najczęstszych problemach przy wyborze Twojek towaru może znacząco przyczynić się do większej sprzedaży.

Ustawienia słów kluczowych i opisów dla wyszukiwarek

  • Na wstępie - zdefiniuj słowa kluczowe według których sklep ma być odnajdowany w wyszukiwarce. Wczuj się we własnego Klienta - wyobraź sobie jak odnaleźć własny sklep w sieci nie wiedząc o jego istnieniu. Pamiętaj, że liczą się nie tylko bardzo ogólne frazy (jak np. 'bielizna'), ale także nieco bardziej konkretne - np. 'sklep internetowy z bielizną'. Warto także posłużyć się też ogólnodostępnymi narzędziami, udostępnianymi np. przez wyszukiwarkę Google - https://adwords.google.pl/select/KeywordToolExternal
  • Umieść pożądane słowa kluczowe, w tych rejonach sklepu gdzie faktycznie znajdują się produkty skorelowane z tymi słowami - oprogramowanie GOshop umożliwia definiowanie opisów kategorii i produktów które są aktywnie wykorzystywane w procesie indeksowania strony sklepu przez wyszukiwarki internetowe
  • Wykorzystaj pole opisu skróconego - to niezmiernie ważne pole w całym procesie

Zdobądź linki do swojego sklepu

  • Jeśli posiadasz już wybrane słowa kluczowe - pora także na zdobycie linków prowadzących do Twojego sklepu ze stosownym odnośnikiem
  • Wykorzystaj katalogi stron internetowych - pamiętaj że link z tych o większej renomie jest często ważniejszy od kilkunastu linków ze stron mało popularnych
  • Zadbaj o obecność w spisach punktów sprzedaży, jakie prowadzą Twoi dostawcy. Tą drogą także trafiają do sklepu Twoi klienci.
  • Twórz i dodawaj artykułu pre-sell w przeznaczonych do tego celu serwisach. Czym jest pre-sell

Płatne kampanie reklamowe

  • Najpopularniejszym systemem do płatnych kampanii reklamowych jest zdecydowanie system
    Google Adwords - dzięki prostemu mechanizmowi licytacji na wybrane słowa kluczowe, już w ciągu kilka godzin można zacząć zdobywać klientów. Na początku pierwsze efekty można uzyskać przy stosunkowo niskim budżecie reklamowym. Po zdobyciu niezbędnego doświadczenia warto otrzymane zyski przeznaczyć na zwiększenie budżetu kampanii reklamowej oraz kontrolę konwersji, która pokaże, czy wydawane pieniądze przekładają na zamówienia w sklepie internetowym.
  • Równie cennym źródłem klientów mogą być porównywarki cen - na polskim rynku najpopularniejsze to ceneo.pl, nokaut.pl, czy tez skapiec.pl - wyświetlają one ofertę sklepu, automatycznie ją aktualizując, korzystając z istniejących w oprogramowaniu GOshop mechanizmów. Klient wyszukujący konkretny produkt na stronie danej porównywarki, będzie miał szansę na zapoznanie się z ofertą naszej firmy. Warto pamiętać, iż w porównywarkach można konkurować nie tylko ceną - ważna jest jakość obsługi klienta, którą porównywarki również porównują
  • Systemy afiliacyjne (tzw. programy partnerskie) - zdobądź partnerów, którzy będą promować Twój sklep internetowy w zamian za niewielką prowizję od dokonanych sprzedaży. W zależności od branzy w jakiej specjalizuje się Twoje firma, partner dobierze najskuteczniejsze kanały promocji.
Profil autora