GOshop.pl /

statny zamówienia w goshop

Statusy zamówień

Zamówienie w sklepie internetowym przechodzi przez pewne etapy. Etapy te mogą być bardzo różne, w zależności od potrzeb danego administratora - od przyjęcia zamówienia, do jego wysyłki, anulowania czy zupełnie innego stanu.

Proces przebiegu zamówienia w oprogramowaniu GOshop może być w dużym stopniu modyfikowany i ustalony pod potrzeby konkretnego sklepu internetowego. Istnieje możliwość zdefiniowania nieograniczonej liczby stanów zamówienia. Poniżej przedstawiamy przykładową listę stanów zamówień:

Przykładowe stany zamówień - GOshop

Powyższa lista jest przykładowa i może wyglądać zupełnie inaczej w zależności od procesu zamówienia w danym sklepie. Ilość stanów nie jest ograniczona, można więc wyobrazić sobie sytuację, gdzie przykładowo są 4 stany odpowiadające za wysyłkę paczki, np.: "Wysłane - Poczta Polska","Wysłane - Kurier UPS", "Wysłane - Kurier Siódemka", "Wysłane transportem własnym". Każdy z tych stanów może charakteryzować się innymi właściwościami, innym emailem lub smsem wysyłanym do klienta.

Stany zamówień widoczne są jako lista (z możliwością ustalania kolejności za pomocą strzałek). W liście stanów zawsze istnieje jeden stan, którego nie można usunąć - jest to stan początkowy. Można go również nazwać stanem wejściowym zamówienia. Ten stan jest przydzielany zamówieniu, które wchodzi do sklepu. Dalsze ścieżki zamówienia mogą być ustalane dowolnie, jednak stan początkowy jest przyjmowany przez wszystkie zamówienia w momencie ich wejścia do bazy sklepu (stan początkowy wyróżnia się ikoną kluczyka w miejscu, gdzie pozostałe stany mają ikonę umożliwiającą usunięcie danego stanu).

Dodatkowo - istnieje możliwość automatycznych zmian stanów zamówienia w momencie wpłynięcia należności za zamówienie. Można również ustawić stan początkowy dla zamówień z serwisu allegro. Oprogramowanie posiada również możliwość wysyłki faktury proforma dla wybranego stanu zamówienia.


Dodawanie i edycja stanów zamówień

Każdy ze stanów zamówienia może posiadać swoje indywidualne cechy:

Przykładowy stan zamówienia sklepu internetowego

Powyższe cechy stanu zamówienia to odpowiednio:

  • Nazwa stanu - nazwa stanu zamówienia - używana w obrębie panelu administracyjnego, widoczna dla administratora sklepu.
  • Nazwa przyjazna - nazwa stanu zamówienia - widoczna w sklepie internetowym dla klientów sprawdzających postęp swojego zamówienia, lub odwiedzających historię złożonych zamówień.
  • Kolor - pomocnicza opcja widoczna podczas przeglądania zamówień przez administratorów. Kolorowanie może być użyte w przypadku różnych "ścieżek zamówienia" w zależności od wybranej przez klienta formy płatności oraz formy dostawy. Sprawia, że odnalezienie szukanego statusu zamówienia na liście jest łatwiejsze.
  • Magazyn - dostępne opcje to:
    "Zdejmij ze stanu" - zmiana na stan zamówienia z tą opcją, zdejmie zamówione ilości produktów z magazynu.
    "Brak akcji" - zmiana na stan zamówienia z tą opcją, nie pociągnie za sobą żadnej akcji magazynowej.
    "Zwróć stany na magazyn" - zmiana na stan zamówienia z tą opcją, spowoduje dodanie zamówionych ilości produktów do magazynu - opcja przydatna dla stanów anulowanych zamówień.
  • Stan końcowy (Tak/Nie) - zmiana na stan zamówienia z zaznaczoną opcją, sprawi, że zamówienie zostanie uznane za zakończone. Tą opcję należy ustawić dla ostatniego stanu zamówienia w danej ścieżce.
  • Niezrealizowane (Tak/Nie) - zamówienie z tym oznaczeniem nie będzie brane pod uwagę podczas wyliczania przez system statystyk sprzedażowych.
  • Wysyłaj email (Tak/Nie) - gdy zostanie ustawiony stan zamówienia z zaznaczoną tą opcją, do klienta, który złożył zamówienia zostanie wysłany email o podanej treści. Treść emaila jest edytowana przy pomocy wygodnych znaczników (np. "data tego zamówienia", "zamówione produkty", "wybrana forma dostawy" i wiele innych), co sprawia, że każdy klient otrzyma email sprofilowany pod kątem swojego zamówienia.
  • Wysyłaj sms(Tak/Nie) - gdy zostanie ustawiony stan zamówienia z zaznaczoną tą opcją, do klienta zostanie wysłany sms o zadanej treści. Podobnie jak w przypadku emaili, jest możliwość skorzystania z tagów dotyczących danego zamówienia. Aby oprogramowanie wysyłało smsy, należy zintegrować je z dostawcą usługi - firmą smsApi - tu dowiesz się więcej o integracji z serwisem.

Definiowalne stany zamówień to przydatne narzędzie dla każdego sklepu internetowego. Jeśli podczas lektury tego artykułu, nasunęły się Państwu pytania, zapraszamy do ich zadawania. Nasi pracownicy są do Państwa dyspozycji. Zadaj nam pytanie

Oprogramowanie sklepu internetowego GOshop